Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Tuesday, August 18, 2009

Rohaizat calon ranking ketiga Umno Permatang Pasir

Umum mengetahui calon Umno yang bertanding di Permatang Pasir ini bukanlah calon pilihan Umno Permatang Pauh sebaliknya calon ini ialah calon yang dilobi sendiri oleh ketua bahagian Umno Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid yang merupakan penyokong kuat kepada Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Maka tidak hairanlah desas desus menyebut calon pilihan ranking pertama yang merupakan ketua Pemuda Umno bahagian Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said akan memulaukan kempen Umno disini. Turut disebut-sebut sebagai calon Umno ranking kedua, Timbalan Ketua Umno Permatang Pauh, Datuk Mohamad Nasir Abdullah.

Sementara itu, suasana majlis penamaan calon yang berjalan lancar dicemari dengan insiden penangkapan MP Padang Serai, saudara Gobalakrishnan (lihat gambar : 2-3 minit sebelum beliau dilanyak polis). Maklumat yang diterima berlaku insiden pijak memijak sebelum YB ini ditahan dengan rakus oleh PDRM.

Pertandingan satu lawan satu di Permatang Pasir
Ketua cawangan tak puas hati pemilihan Rohaizat?























Calon Umno bukan sahaja mendapat tentangan dari dalaman ahli parti Umno itu sendiri malah semasa penamaan calon semalam pengundi Permatang Pasir telah memberi hint apabila mengemukakan lebih 10 bantahan terhadapnya namun kesemuanya ditolak oleh SPR dengan alasan penarikan lesen guaman Rohaizat tidak melanggar syarat untuk menjadi calon pilihanraya walaupun hakikatnya dari segi moral jelas amat memalukan.
Calon BN N11 Makan Duit Orang: Siapa Yang Pilih Dia?


No comments: