Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Saturday, September 12, 2009

Cerita 16 September lagi

Masih ingat lagi kisah 16 September yang diwar-warkan DSAI tahun lepas. Gempar satu Malaysia terutamanya UMNO dan Barisan Nasional apabila dicanangkan DSAI bahawa 30 ahli parlimen BN akan menyertai Pakatan Rakyat tanggal 16 September.
Kini sekali lagi detik 16 September akan menjadi sejarah, Ceramah Perdana Gelombang Rakyat sempena PRK Bagan Pinang di Teluk Kemang yang dijangka akan berlangsung selepas Aidilfitri nanti (SPR akan umum hari Isnin 14.09.2009)
DSAI sudah menunjukkan komitmen awal beliau membantu jentera PR. Menunggu ketibaan pimpinan PR yang lain untuk berkampung di negeri adat perpatih selepas ini.
Maklumat awal diterima menyatakan Umno-BN hampir pasti akan meletakkan bekas Menteri Besar Tan Sri Isa Samad sebagai calon pilihan utama manakala anaknya Mohd. Najib juga dicanang sebagai calon andai ayahnya tidak mahu bertanding. Sama-sama kita nantikan.
Di pihak PR, majlis tertinggi PR negeri sepakat mengekalkan status quo kepada Pas untuk kekal menjadi calon PRK Bagan Pinang. Empat nama sedang dipertimbangkan antaranya bekas calon 2008 Ramli Ismail yang juga YDP Pas Teluk Kemang, Pesuruhjaya Pas negeri iaitu Zulkefly Omar, AJK perhubungan ustaz Kasim Tahir dan ahli perniagaan yang juga bekas pesuruhjaya Dr. Rosli Yaakob.

No comments: