Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Wednesday, September 17, 2008

Hassan Malek Akui Ditawarkan Sertai PR?

Pelik bin ajaib. Sebelum ini jarang sekali kita mendengar pemimpin BN ditawarkan menyertai PR, yang selalu kita dengar dan lihat ialah pemimpin PR sendiri yang cuba 'dirasuah' dengan pelbagai habuan untuk meninggalkan parti tetapi kali ini lain pula berlaku. Pengakuan Hassan Malek yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri ini menimbulkan seribu satu persoalan. Kalau benar beliau ditawarkan menyertai PR dengan sejumlah wang yang besar? Ayuh, cabar Hassan Malek buat laporan polis atau BPR! Dakwa individu tersebut. Atau adakah Hassan Malek mempunyai agenda tersendiri dengan membuat pengakuan sebegini cerahlah harapan beliau untuk naik pangkat menggantikan tempat Zaid Ibrahim. Hanya tuhan sahaja yang tahu. Wallahuaklam.

Utusan
Hassan tolak tawaran lompat parti

KUALA PILAH 16 Sept. – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Hassan Malik hari ini mendedahkan usaha pihak pembangkang memujuknya meninggalkan UMNO dan menyertai pakatan pembangkang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Pilah berkata, wakil pakatan pembangkang telah menemuinya beberapa kali selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 bagi membincangkan tawaran tersebut.

Tambahnya, pihak pembangkang menawarkan sejumlah wang serta jawatan sekiranya beliau melompat parti.

Bagaimanapun, Hassan menjelaskan, beliau menolak tawaran itu mentah-mentah sambil menyifatkan tindakan lompat parti sebagai tidak bermaruah.

‘‘Saya ada maruah. Bagi saya, jawatan bukanlah sesuatu yang boleh dijual beli dengan sewenang-wenangnya,” tegasnya.

Beliau ditemui selepas merasmikan Program Motivasi Pelajar anjuran Parlimen Kuala Pilah bersama Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Pejabat Pelajaran Daerah di Sekolah Menengah Kebangsaan Tuanku Muhammad, di sini hari ini.

Menurut Hasan, rakyat memberi mandat kepadanya untuk memikul tanggungjawab selaku Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dari UMNO.

Sehubungan itu, tegas beliau, tidak pernah terlintas di fikirannya untuk melompat parti kerana tindakan tersebut seolah-olah menipu rakyat yang mengundinya atas tiket BN.

‘‘Malah, individu berkenaan masih tidak berputus asa dan cuba memujuk saya menyertai pembangkang selepas pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, baru-baru ini,” tegas Hassan.

1 comment:

gotahlantun said...

TABIK SPRING..pada Datuk Hassan Malik pendirian amat penting bagi saorang pemimpin sejati...tak kira dari parti atau lubuk mana.Rakyat yg menaikan pemimpin tu.. bukannya naik sendiri ooo....