Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Saturday, August 30, 2008

Apabila Pemimpin Dicerca

Sangat sedih!

Begitulah ungkapan yang diberikan oleh AMT PKR Yang Berbahagia Dr. Badrol Amin dalam ceramahnya di Ampangan dua malam yang lepas. Beliau yang turut mengikuti majlis penamaan calon Dato' Seri Anwar Ibrahim dapat melihat dengan jelas bagaimana pemimpin BN dicerca sepanjang jalan masuk ke pusat penamaan calon.

Runtuhnya ketamadunan dalam masyarakat apabila rakyat tidak lagi menghormati pemimpin negara malah lebih teruk dari itu mereka mencerca dan mengutuk secara beramai-ramai. Dr. Badrol Amin menambah, beliau tidak dapat menyalahkan rakyat yang terjebak dengan perkara sedemikian sebaliknya perkara ini berlaku kerana rakyat telah diasuh sejak 10 tahun lalu dengan tohmahan dan fitnah dari para pemimpin BN. Beliau mengimbau kembali tragedi tahun 1998 apabila mantan presiden UMNO DSAI dituduh dengan pelbagai fitnah berkaitan tuduhan liwat.

Oleh itu, menjelang PRK Permatang Pauh baru-baru ini beliau yang telah diamanahkan sebagai ketua unit kerohanian telah mencadangkan kepada DSAI agar unit terus dihidupkan dan beliau mahu amalan-amalan zikrullah seperti yang pernah beliau terajui sebelum ini dapat dikembangkan ke seluruh negara. Beliau percaya melalui amalan-amalan sebegini mampu melembutkan hati manusia dan seterusnya mencari kedamaian abadi. Maklumat lanjut ruhanisejatera

No comments: