Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Wednesday, September 10, 2008

Apabila Mohamad Hasan Dah Mula Gelabah

Kenyatan akhbar Utusan hari ini cukup membuktikan bahawa Menteri Besar Negeri Sembilan mula gelabah dan cuak dengan cakap-cakap kedai kopi bahawa terdapat Adun-adun BN yang akan menyertai Pakatan Rakyat. Ugutan untuk membubarkan Dun Negeri Sembilan membuktikan BN tidak sanggup menghadapi kenyataan negeri ini bakal menjadi negeri keenam kerajaan PR. Ugutan ini juga dilihat sebagai balasan kepada wakil-wakil BN yang hendak menyertai Pakatan. Mohamad Hasan harus fikir dua kali, jangan terlalu yakin untuk untuk menawan kembali kerusi-kerusi PR. Terlupakah beliau tragedi BN di Permatang Pauh?


Negeri Sembilan akan bubar DUN

Utusan

SEREMBAN 9 Sept. - Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, beliau akan membubarkan Dewan Undangan Negeri jika terdapat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) melompat parti hingga membolehkan pembangkang menguasai negeri berkenaan.

Menurut Mohamad, tindakan itu diambil kerana beliau yakin Barisan Nasional (BN) mampu memperoleh lebih banyak kerusi jika pilihan raya diadakan.

"Jika ini berlaku, saya akan bertindak membubarkan Dewan Undangan Negeri dan saya yakin lebih banyak kerusi yang akan kita dapat kerana saya rasa rakyat sudah mula bosan dengan permainan pembangkang.

"Kita percaya tiga kerusi UMNO yang tewas kepada pembangkang di Paroi, Sikamat dan Ampangan akan dirampas semula," kata beliau di sini hari ini.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penyampaian Dividen Rancangan Tanaman Baru Berkelompok (RTBB) serta program khas RISDA negeri di sini hari ini.

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Luar Bandar, Hal Ehwal Pengguna dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Hasim Rusdi dan Timbalan Ketua Pengarah RISDA (Pengurusan dan Korporat), Wan Mohamad Zuki Mohamad.

Mohamad bagaimanapun yakin ADUN BN tidak mudah untuk dibeli oleh pembangkang.

Mohamad berkata, beliau optimis kerajaan BN yang ada pada hari ini cukup kukuh untuk mentadbir negeri dan negara serta tidak akan termakan sebarang hasutan walaupun dijanjikan imbuhan yang tinggi.

"Saya tidak fikir ada ADUN di negeri ini yang akan melompat dalam parti pembangkang atau dibeli. Berdasarkan maklumat, saya dengar ada yang ditawar dengan 'harga' yang begitu mahal," katanya.

No comments: