Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Saturday, September 6, 2008

ADUN Lenggeng hadapi dua tuduhan rasuah

Mustafa Salim yang menggantikan Ketua Bahagian Umno Seremban, Datuk Ishak sebagai ADUN Lenggeng didakwa dengan dua tuduhan rasuah tetapi hanya akan dibicarakan pada 26 Januari tahun hadapan.

Beliau yang memenangi Dun Lenggeng dengan menewaskan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Saudara Zulkefley Mohamad Omar pada pilihanraya umum baru-baru ini. Dun Lenggeng merupakan satu-satunya Dun yang dimenangi BN dalam Parlimen Seremban.

SEREMBAN 5 Sept. – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Negeri Sembilan kawasan Lenggeng, Mustafa Salim dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan meminta dan menerima suapan RM5,000 daripada seorang kontraktor, Ogos lalu.

Dalam pertuduhan pertama, Mustafa pada pukul 11 pagi 28 Ogos lalu di Lot 1321, Mukim Pantai di sini didakwa secara rasuah meminta melalui Mustapa Pendek untuk dirinya suatu suapan wang tunai RM3,000 daripada M. Manimaran.

Bagi pertuduhan kedua pula, Mustafa, 50, didakwa pada pukul 5 petang 31 Ogos 2008 di Restoran Jabrin Maju, 17, Bunga Raya 2/1, Taman Bunga Raya Mantin secara rasuah menerima untuk dirinya suapan wang tunai sebanyak RM2,000 juga daripada Manimaran.

Tertuduh didakwa meminta kedua-dua suapan tersebut sebagai dorongan bagi mengeluarkan surat sokongan kepada Manimaran untuk mendapatkan permit menjual pasir.

Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 10(a)(aa) Akta Pencegahan Rasuah 1997 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 16 akta itu.

Tertuduh yang juga Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Seremban mengaku tidak bersalah atas kedua-dua tuduhan tersebut dan minta dibicarakan.

Hakim Kamarudin Kamsun membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM8,000 atas kedua-dua pertuduhan dengan seorang penjamin. Perbicaraan ditetapkan mulai 26 Januari depan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Razak Musa manakala tertuduh diwakili peguam bela S. Parameswaran, Raftfizi Zainal Abidin dan Abdul Halim Othman.

Pendakwaan ke atas Mustafa merupakan kes rasuah yang kedua membabitkan ahli UMNO Bahagian Seremban dalam tempoh seminggu lalu.

Pada 2 September lalu, Naib Ketua UMNO Bahagian Seremban, Mohd. Nor Awang turut dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini atas dua tuduhan memberi suapan sebanyak RM700 kepada Ketua Cawangan UMNO Taman Zaiton Indah di Sikamat, Rezwat Shahril Zainal Ariffin.

Sumber : Utusan

No comments: