Salam Perjuangan!

Pakatan Rakyat (PRN9) kini membuka langkah untuk menyatukan sumber informasi Pakatan Rakyat dari seluruh Negeri Sembilan.

Sebagai permulaan PRN9 memohon jasa baik saudara-saudari dapat menyalurkan link-link laman web dari Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat (15 dun dan 3 parlimen), juga aktivis-aktivis PR dan organisasi PR samada di peringkat cawangan hinggalah ke peringkat negeri.

Kepada Yang Berhormat Pakatan Rakyat yang belum memiliki sebarang laman web atau blog diharapkan dapat mewujudkannya segera. Antara laman YB PR N9 yang masih belum diperolehi antaranya YB (DAP) Seremban, Repah, Rahang, Temiang, Senawang, Nilai dan Lukut dan YB (PKR) Port Dickson.

Sekian, terima kasih

Perhimpunan GMI

Blog Adun PR N9

Sunday, October 4, 2009

UMNO Tewas Saingan Permulaan


Belumpun hari mengundi tetapi melihat kepada kehadiran penyokong Pakatan Rakyat yang hadir memberi sokongan moral kepada calon PAS membuktikan PAS mendahului saingan dalam perebutan kerusi PRK Bagan Pinang. Pada hari penamaan calon yang berlangsung semalam di MPPD, seperti dalam PRK sebelum-sebelum ini UMNO dan BN gagal menunjukkan kehadiran penyokong yang melebihi Pakatan Rakyat. Anggaran yang diberikan oleh rakan blogger memberikan jumlah melebihi 20 ribu orang malah ada yang menganggarkan hampir 50 ribu!. Malah ada pimpinan Pakatan Rakyat yang memberitahu jumlah kehadiran kali ini melebihi semasa PRK Permatang Pasir. Jumlah yang besar dapat dilihat dari kesesakan lalu lintas yang bermula dari simpang keluar dari Kg. Sirusa hingga ke tempat pencalonan yang jauhnya lebih KM. Ramai yang tidak mengetahui tentang kedudukan sebenar tempat penamaan calon mengambil keputusan untuk tidak mahu bersesak dengan meninggalkan kenderaan dan berjalan. Semangat penyokong PR amat dikagumi walaupun ditimpa hujan lebat mereka masih tidak berganjak untuk menyatakan sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat. Syabas!

No comments: